Skip to content

#burpeechallenge

Wat sporten betreft ligt mijn focus op hardlopen, en langzaam begin ik steeds beter te worden. Gelukkig. Ik kan nogal nukkig worden wanneer het niet beter gaat. Wanneer het goed gaat vind ik het fantastisch en klets ik honderduit tijdens het rennen. Wanneer het dus ruk gaat en ik verbeter mijzelf niet of ik kom voor mijn gevoel niet eens in de buurt van een ‘goede’ en/ of mijn slechtste tijd dan stop ik ter plekke. Complete stilstand. Boeit me dan gewoon niet meer. Iets met een mentale knop, die ik dan niet heb. Toen was daar de #burpeechallenge, één van de vele… i know. Moet toch met íets beginnen?!

Uitslover

Omdat ik dus van verbetering houd en niet als laatste wil eindigen bij wedstrijden ga ik de Burpee Challenge aan. Ik weet het… meedoen is belangrijk dan winnen. Daar ben ik het compleet mee eens, zolang ik maar niet laatste ben. Chapeau voor de laatste die over de finishlijn loop. Hij of zij krijgt van mij een dik applaus, een flinke schouderklop, een ‘hartstikke goed gedaan man, heb je toch maar weer geflikt’ en een biertje. Maar ik ga niet als laatste over die finish. Bedankt!

Beter en sneller

Ok, die verrekte challenge. Een hardloper is deze challenge aangegaan en zij merkte tijdens en na die challenge verschil. Ze liep makkelijker, beter en sneller. Wil ik! In mijn crossfit-fase had ik een haat-liefdeverhouding met de beruchte buspee. Meer liefde dan haat overigens. Technisch heb ik ‘m redelijk onder de knie en ik vind het zowaar leuk om te doen. Op mijn instagram heb ik al aardig een clubje mensen verzameld die met mij meedoen met deze challenge. Iets met een stok achter de deur.

De challenge

Wat moet je doen? Elke dag dus voor 15 dagen achter elkaar 30 burpees doen. Wanneer je nog nooit burpees hebt gedaan of dat het al een tijd geleden is dat je ze hebt gedaan, google dan even hoe je ze moet doen. Er is vast een burpee die bij je past. Burp. Zorg ervoor dat je techniek goed is om blessures te voorkomen.
Ik doe ze in sets van tien en pak tussen de sets anderhalve minuut rust. Doel is om op de 15e dag de 30 burpees zonder rust te doen.

Bare with me en wens me succes. Inmiddels ben ik op dag 2 van de #burpeechallenge dus ik merk nog niets en ik loop zeker niet al harder. Maar I keep y’all posted! Voel je vrij om mee te doen. Leuk!

Ok, ok, ok, eigenlijk ben ik op dag 3 van de challenge. Ik heb nu al gesjoemeld, ik had gister intens geen zin. Ha! Heb gister wel gewoon keurig 4 mijl gerend. Dus.

Laat me weten hoe jullie het ervaren?

Liefs!

Facebook Comments

One Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *